Taping - Kinesiotape

Uit Azië afkomstige tapemethode met gekleurde elastische tapes die inmiddels niet meer weg te denken is in de fysiotherapie en de topsport. Kinesiotape wordt voornamelijk gebruikt om pijn te verminderen en de correcte manier van bewegingen te ondersteunen. Dit in tegenstelling tot de gewone sporttape die het gewricht probeert vast te zetten om pijn te onderdrukken. Na het aanbrengen van kinesiotape is het geblesseerde lichaamsdeel direct veel minder pijnlijk en kan het beter gebruikt worden. Pijndemping van 50% tot zelfs 100% (!!) is bij ons in de praktijk haalbaar, afhankelijk van de aard van de blessure.

Kinesiotape wordt niet gezien als therapie op zich maar is ondersteunend bij het herstelproces en behoort bij de fascietherapie. Danella heeft meerdere stromingen binnen het kinesiotapen bestudeerd en heeft reeds meerdere jaren ervaring.

Geschikt voor behandeling van:
  •  sportblessures als gevolg van overbelasting
  •  verzwikkingen, kneuzingen, peesletsel
  •  spierklachten
  •  verkeerde houding
  •  pijnlijke gewrichten, ondersteunen van gewrichten en hun bewegingen
  •  blauwe plekken en zwellingen
  •  verkleefde littekens

Taping - Kinesiotape

Kinesiotape wordt niet gezien als therapie op zich maar is ondersteunend bij het herstelproces en behoort bij de fascietherapie. Danella heeft meerdere stromingen binnen het kinesiotapen bestudeerd en heeft reeds meerdere jaren ervaring, ook in de topsport.

De therapie bestaat uit:
  •  sportblessures als gevolg van overbelasting